Registripidajate Inforuum
Sisukord Kõik teemad
EIS avaldab WHOIS otsingu kaudu domeeni oleku(d), registreerimise, viimase muudatuse ja aegumise ajad, registripidaja, nimeserverid, dnssec võtme, registreerija ja teiste kontaktide nime ja e-posti aadressi. Juriidilisest isikust registreerija korral avaldatakse ka tema äriregistri kood.

Peale domeeni registreerimist muutuvad need andmed WHOIS teenuse vahendusel koheselt päritavaks.

Kontaktide e-posti aadressid on nähtavad ainult captchaga kaitstud WHOIS-teenuse vahendusel, mis on kättesaadav EIS kodulehe ja Rest WHOIS kaudu.

Kas WHOIS kuvatud info on alati ajakohane? Mida teha, kui see läheb lahku registrisüsteemi sisestatud infost?

Kõigepealt tuleks veenduda, et pöördutakse võimalikult vahetult EIS enda WHOIS teenuse poole, mitte ei kasutata mõne teise teenusepakkuja vahendatud teenust, kus võivad olla salvestunud vananenud andmed.. Seejärel, kui päringu sooritab registripidaja, peaks kontrollima, kas WHOISis näha soovitavad muudatused ikka on jõudnud registrisse.

WHOIS info peaks alati olema ajakohane, kuid tuleb arvestada, et enne, kui info jõuab WHOISi peab see juba olema registris. Erinevuste esinemise korral on alati õige see vastus, mis tuleb otse registrisüsteemist.

Mis määrab selle, kas registreerija (äri)registrikood on WHOISis nähtav?

Registreerija kontakti loomisel määrab registripidaja ident elemendi tüübi 'org' või 'priv' abil, kas tegemist on era- või juriidilise isikuga. Kui tüüp on 'org', eeldab süsteem, et tegemist on juriidilise isikuga.